14 mar 2012

After Coffee

After Coffee by Rey Cuba
After Coffee, a photo by Rey Cuba on Flickr.

I was strolling old Havana ´s streets when this sweet old man asked me, could you give me one peso for a coffee.

His daughter was calling across the street and making me signs not to give any money, he just run from his daily spot in front of the house toward the nearest corner.

He yelled her..."I´m just going to take some coffee at the corner cafee"... the daughter explained me later that this place no longer exist but in his memory.

After a while I saw his daughter giving him a cup of coffee and he surrender to a soft cigarette as every day.


Estaba paseando por las calles de La Habana Vieja este pasado Domingo, cuando se me acerca un señor de algunos años y me preguntó... ¿podría darme un peso para tomar un café?...

Su hija al otro lado de la calle, lo llamaba y me hizo señales de que no les entregara ningun dinero.

El Sr que acaba de huir de su asiento habitual delante de su casa hacia la esquina más cercana.

El le gritó a su hija ... "Voy a tomar con un poco de café al lado" ... la hija me explicó más tarde que este lugar ya no existía mas que en su memoria.

Después de un rato vi que su hija le entregaba una taza de café y él se concentró en un cigarro suave como todos los dias.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Comentarios