11 jun 2013

La delicia

La delicia by Rey Cuba
La delicia, a photo by Rey Cuba on Flickr.

Lorenzo se mudó para La Habana hace unos años, junto a su esposa viven ahora en un pequeño cuartico en la Habana Vieja, antes de retirarse trabajo en la construcción y dedicó muchas horas aprender música, junto a su amigo Facundo recorren ahora las calles de la Habana Vieja en busca de algún dinerito a cambio de su musica. Facundo lo acompaña a la guitarra mientras Lorenzo canta y toca el acordeón.

Sacame por internet... me dijo... quien sabe si me hago famoso como Compay Segundo ahora que ya estoy viejo. Luego con sus ojos fijos en los mios me dijo... pero mijo nunca pierdan la alegría, no dejen de sonreir y mucho menos de cantar...

Nos dedicó tres canciones a Laura y a mi tres, cuando terminó dijo... yo les canto estas canciones porque parecen felices, no me tienen que dar nada a cambio, me da mucho placer alegrarlos con mi música.

Cuando quieran visiten mi casa, para presentarles a mi esposa y hacerles un poco de café, asi se despidió Lorenzo de nosotros y le prometimos verlo en un futuro bien próximo.

Días como estos avivan mucho mas el recuerdo de mi padre, les deseo a todos un feliz dia, porque como dice Lorenzo... me complace verlos felices.

Lorenzo moved to Havana a few years ago with his wife and now both live in a small little room in Old Havana, as a young man he works on the construction and spent many hours learning music, with his friend Facundo now roam the streets of the Old Havana looking for some pocket money in exchange for their music. Facundo accompanies on guitar while Lorenzo sings and plays the accordion.

Get me on the internet ...he said ... who knows if I become famous as Compay Segundo now that I am old. Then his eyes fixed on mine and told me ... never lose the joy millet, do not forget to smile and do not forget of singing ...

He dedicated three songs to Laura and me, when finished said ... I sang these songs because you seem happy, You do not have to give anything in return, it gives me great pleasure to cheer you with my music.

Whenever you want to visit my house, I will to introduce my wife and make some coffee, so Lorenzo said goodbye and We promised see him in the near future.

Days like these much enliven the memory of my father, I wish you all a happy day, because as Lorenzo said ... I am glad to see you happy.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Comentarios